Monday 28 November 2016

Jak vyrobit ponk

Pevný stůl, na kterém budete dlouhá léta kutit v dílně, se nazývá ponk. Nepoužívejte vyřazené kancelářské stoly, ale postavte si stůl sami. Pevný, který bude pohodlný, tedy se správnou výškou a šířkou.


Používání různých vyřazených kancelářských stolů není plnohodnotnou náhradou ani z hlediska pohodlí práce a už vůbec ne z hlediska ergonomického - správný ponk má mít správnou výšku. V tomto článku se dozvíte, jak si ponk vyrobit. Ve specializovaných obchodech je sice možno si ponk koupit, ale .

Návod jak postavit dílenský stůl, ponk. Dílenský ponk , zámečnický ponk , truhlářský ponk. Ponk do dílny, nejen na moto. Já jsem koupil tento loni ze staré fabriky v Brně za pětku.


Přesně takovej jsem si vždycky přál, vyrobit to by vyšlo na mnohem víc v dnešní době. Jsem šťastnej jak blecha. V budoucnu jen sundat barvu, nově natřít a nový desky a může sloužit . Horní desku je třeba zafixoval prkny, aby se neprohýbala.

Další vybavení dílny je třeba někam uložit. Nejvhodnější variantou jsou kovové dílenské skříně. Ty si pravděpodobně svépomocí vyrobit nedokážeme. Pokud nemáme finance a kovová dílenská skříň by byla příliš velkou investici . Nohy pro ponk z hranolu 10x10cm.


Výsledný stůl vypadá takto. Hotový ponk umístěný na svém stanovišti. Celková výška je cca 90cm.


Pokud máme někde ve sklepě takový kousek, jako je starožitný truhlářský ponk na snímku, určitě stojí za renovaci. Lepí totiž nikdy sami nevyrobíme. Jak vybrat správnou pánev? Rozdíly mezi jednotlivými typy jsou opravdu velké.


Mate nejake fota vychytávky či rady jak by coby melo být? Ale když jsem taknad tím přemýšlel, tak mě napadlo udělat nějakej zlepšovák, abych mohl na ponk rychle dávat různé nářadí-bruska na řetězy, svěrák a případně další věci, které se k ponku . Poradíme vám, co všechno můžete mít a jak si takový stůl dobře vybrat. Měl by umožnit uchycení svěráku a poskytnout dostatek úložných prostor.


Co nesmí chybět v dílně?

A proč si ji rovnou nevzít do batohu, aby byla stále po ruce? Více než kapitol nabízí např. Já doporučuju ten dub - dokud jsem měl dílnu a ponk , měl jsem na něm dubové fošínky - bez problému. Kuchyňská deska se obvykle dělá z DTD - relativně měkká dřevotříska, neodolá ani tlaku ani nárazu. Takže pokud něco snadno dostupného, pak překližku, ta vydrží výrazně víc.


Domácí výroba dílenského stolu. Pracovní stůl v dílně nesmí postrádat několik důležitých věcí a praktickou stránku. Super rozměry (viz foto) a spousta úložného prostoru díky dvanácti šuplíkům. Dobrý den, prodám bytelný dílenský PONK.


Sedm jich je velkých a pět menších ( viz foto). Síla vrchní desky je cm. Sestavil jsem si přenosný truhlářský stůl, kterému říkám mašinka. Není tak problém přizpůsobit ponk podle prostorových možností dílny, potřeby jej přesouvat, nebo využít i jako úložiště.


Pevnost a odolnost jsou hlavními předpoklady dobré pracovní desky, která umožní pohodlnou práci a zároveň vydrží sloužit dlouhá léta. Z materiálů je vynikající . Kvalitní pracovní deska.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.