Thursday 18 June 2015

Čtenářská gramotnost v mateřské škole

Katedra české literatury. Rozvíjení čtenářské gramotnosti v mateřské škole. Vedoucí diplomové práce : PhDr. Autorka DP : Ludmila Jansová, roz.


Teoretická část práce bude opřena o klíčové aktuální tituly odborné literatury.

Problematikou čtenářské gramotnosti v předškolním věku se zabývá např. Praktická část popisuje pedagogický projekt Krtek a knížka, který je zaměřen na získání pozitivního vztahu . Vztah ke čtení i knížce se utváří již v útlém věku, můžeme říci, že vlastně od narození. Jak rozvíjíme dítě do šesti let, tak bude ve svém životě úspěšné, protože právě v tomto . Může mateřská škola pomoci zlepšit nepříznivý výsledek ve čtenářské gramotnosti žáků v následujícím období?


Nepředpokládejme samozřejmě převratné výsledky, ale nic, co by mělo být na . Z důvodu snahy děti dobře připravit do základní školy v oblasti matematiky a českého jazyka a rovněž jako reakce na skutečnosti zjištěné ČŠI - celorepublikový výzkum - v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti je zpracována tato kapitola ŠVP Veselá školka.

V průběhu celého roku budou pedagogové v dětech rozvíjet předčtenářské dovednosti, lásku k četbě i slovu, schopnost soustředit se, vnímat čtené, verbálně se vyjadřovat, popisovat okolní svět. Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí v MŠ. Obohacovat paměť, posilovat tím vlastní sebevědomí, poznání, schopnost vyjádřit . Anotace: Diplomová práce se zabývá rozvojem předčtenářské gramotnosti u dětí v mateřské škole. Důležitost je kladena právě na rozvoj v raném věku. V praktické části práce je představen návrh programu „Rozvoj . Funkční gramotnost (jejíž zásadní součástí je čtenářská gramotnost ) bývá v současnosti doplňována ještě o další kompetence, především o gramotnost v oblasti informačních a komunikačních technologií, v poslední době pak také o jazykové kompetence v mateřském a cizím . Na druhou stranu však nevylučují možnost seznamovat děti s psanou řečí v mateřské škole také formou řízeného herního zaměstnání s písmeny, kdy tyto aktivity si nekladou primárně za cíl naučit děti . Historie výuky čtení a psaní v předškolním období v mateřské škole.


Ve výchově a vzdělávání tvoří kulturní gramotnost jednu z cílových kategorií, která zahrnuje kromě počáteční čtenářské a literární gramotnosti ( pregramotnosti ) i gramotnost mediální a cizojazyčně komunikační. Cílová skupina: učitel MŠ. Seminář je určen všem, kteří chtějí rozvíjet kritické myšlení a čtenářskou gramotnost už u dětí v předškolním věku.


Seznámíte se s několika metodami ověřenými při práci s dětmi a některé z nich si sami vyzkoušíte. Hlavní účel Hlavním účelem organizace je poskytovat základní vzdělání, předškolní vzdělání včetně speciálně pedagogické péče dětem a žákům se speciálními vzdělávacími . V mateřské škole se zaměřujeme na následující oblasti čtenářské pregramotnosti:. Oblast postojová – vztah .

Základní a Mateřská škola Rataje u Kroměříže. Mapa stránek CMS EVO - Přihlášení.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.