J magnetická indukce B tesla. V měrné skupenské teplo l. Hustoty kvapalných látok. Merné (hmotnostné) tepelné kapacity látok. TABULKY pro střední školy.
STÁTNÍ PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ PRAHA.
Molární hmotnosti, normální hustoty a měrné plynové konstanty. ANOTACE: Práce je určena pro žáky 8. Cíl: Objasnění pojmu měrná tepelná kapacita a jejího významu. Výpočet a určení měrné tepelné kapacity pomocí tabulek. Prověření dovedností žáků určit měrnou tepelnou kapacitu látky a naopak, ze známé hodnoty . Proto v tabulkách MFChT najdeme hodnoty udané při jediné teplotě.
Měrná tepelná kapacita je veličina charakteristická pro danou látku. U plynů a par je situace složitější.
Při tomto vyjádření může bystřejší z nich napadnout, že o ochotě látek měnit teplotu se již bavili v souvislosti s měrnou tepelnou kapacitou c látek. Tato myšlenka je správná a měli bychom ji ocenit – na tom, jak ochotně tělesa mění teplotu, se skutečně podílí jak měrná tepelná kapacita , tak tepelná vodivost . V tabulkách žáci najdou hodnoty důležitých konstant, teplotní a tepelné vlastnosti nejobvyklejších látek, tj. Tabulka IV Fyzikální konstanty plynů a par molekul. Vstupní předpoklady: Žák chápe energii pohybujících se částic látek a zná kalorimetrickou rovnici a pojmy vnitřní energie, teplo, měrná tepelná kapacita , teplota a jednotky těchto veličin.
Očekávané výstupy: Žák rozumí mechanismu šíření tepla vedením v pevných látkách, umí ho kvalitativně vysvětlit s ohledem na rozdělení. Pokusy a přesná měření ukazují, že se měrná tepelná kapacita látek mění se změnou teploty. Proto se měrná tepelná kapacita udává v tabulkách pro určitou . Normální atmosférický tlak. Skupenské teplo varu vody.
Velmi rozsáhlý zdroj všech možných tabulek a kalkulátoru pro tribotechniky naleznete na stránkých společnosti Widman Elementární složení a výhřevnost kapalných paliv. Co je tepelná kapacita a měrná tepelná kapacita. Měrnou tepelnou kapacitu jednotlivých látek lze najít v tabulkách.
Zdroj: Jiří Mikulčák: Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy, 4. C stepanstepanstepanstepanstepanstepanstepanstepanstepanstepanstepanstepanstepanstepanstepan.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.